Monday 2 July 2012

Jawapan Ya @ tidak


aku berada di persimpangan..
untuk memilih bukannya mudah..
bagaikan menarik rambut dalam tepung..
begitu susah untuk ku lakukan keputusan ini..

aku tidak layak untukmu..
aku merasakan yang aku begitu kerdil..
apakah benar kau memang diciptakan untuk aku??
apakah benar aku ini merupakan sebahagian daripada tulang rusuk kirimu??

 Ya Allah berikanlah aku petunjuk..
andai dia adalah untukku.
maka kau mudahkan lah urusan ini..

jika dia bukan untukku..
maka kau jauhkanlah aku..
dari kancah yang tidak halal ini..

aku tidak dapat menafsirkan hatiku sendiri..
sukar utk ku menyatakan yang mana satu pilihan hati..
namun aku redho jika yang berlaku ini adalah kehendak mu ya Illahi..

jika benar dia adalah untukku..
maka kau hadirkan lah dia disisiku..
bukan hanya untuk menjagaku..
malah juga keluargaku..

ameen.. ya rabbal alamin..

No comments:

Post a Comment